رنگ روغنی نیم کیلویی در مهدکودک جایگزین لوازم نقاشی شد

رنگ

آیا تا به حال از رنگ روغنی نیم کیلویی به جای کاغذ دیواری از  استفاده کرده اید؟ میدانستید رنگ کردن دیوار از کاغذ دیواری بهتر است، این به ویژه در کاغذ دیواری کشنده بود و ذرات ریز آرسنیک را در هوا آزاد می کرد.

هنگامی که ناپلئون در سال 1821 در سنت هلنا درگذشت، انگلیسی ها مشکوک به مسمومیت او بودند.

اما بعداً مشخص شد که کاغذ دیواری سبز رنگ اتاق او حاوی آرسنیک است. این ممکن است مرگ او را تسریع کرده باشد، اما علت واقعی سرطان روده و زخم سوراخ شده بود.

علی رغم آگاهی از سمیت آن، تنها در اوایل قرن بیستم بود که تولید کنندگان تولید سبزه Scheele را متوقف کردند. نارنجی، برچسب جعبه نارنجی رنگ که در حدود سال 1910 در لس آنجلس، کالیفرنیا تولید شد.

تنها رنگ در زبان انگلیسی که نام خود را از میوه گرفته است نارنجی است. همه چیز به حدود 4500 سال پیش، زمانی که پرتقال برای اولین بار کشت شد و به سمت غرب در جاده ابریشم رفت، به چین برمی گردد.

رنگ

آن ها به شمال غربی هند رفتند، جایی که کلمه سانسکریت برای درخت پرتقال نارنگاه  به عنوان ریشه بسیاری از زبان ها به کار می رفت، زیرا پرتقال کاشته می شد و به فروش می رسید.

کلمه انگلیسی orange مخدوش سانسکریت است. مردم «نارنگا» را با «آرانگا» اشتباه گرفتند، و بنابراین به پرتقال تبدیل شد.

قبل از رسیدن میوه، کلمه انگلیسی برای رنگ (زرد قرمز) بود، اما در قرن شانزدهم نارنجی رنگ را فرا گرفت. اما در برخی از زبان ها این دو از هم جدا هستند.

به عنوان مثال، در زبان آفریکانس، رنگ اورانجه است، اما میوه آن لیموئن است و چندین زبان، از جمله کلمه ای برای رنگ ندارند.

رنگ بنفش، بطری سمت راست نمونه ای از رنگ مووین استات است که احتمالاً توسط ویلیام هنری پرکین (1838 تا 1907) در حدود 1863 تا 1864 تهیه شده است.

بطری سمت راست نمونه ای از رنگ مووین استات است که احتمالاً توسط ویلیام هنری پرکین (1838 تا 1907) در حدود 1863 تا 1864 تهیه شده است.

اولین رنگی که به صورت مصنوعی در آمد بنفش بود. در سال 1856، به ویلیام هنری پرکین، دانشجوی 18 ساله شیمی، گفته شد که آزمایشی با استفاده از قطران زغال سنگ برای یافتن درمانی برای مالاریا انجام دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *