مراحل فوری کاشت زعفران


یک هفته پس از کاشت بنه زعفران که تا اواسط شهریور به پایان می رسد، آبیاری از اواخر شهریور آغاز می شود بهتر است آبیاری زمین زیر کشت با زعفران را به مدت یک یا یک ماه و نیم یا تا اوایل آبان ادامه دهید.

آبیاری بسیار مهم و حیاتی است زیرا شکوفایی زعفران مصطفوی شیراز به کشت اولیه بستگی دارد آبیاری زعفران به اینجا ختم نمی شود و زمین ها باید دو دور آبیاری شوند. دور دوم باید در اواخر نوامبر برگزار شود و دور نهایی در اواخر فوریه آغاز می شود.

پس از پایان مراحل کاشت و آبیاری، اقداماتی برای محافظت از محصول و کمک به رشد آن انجام می شود در این بخش از مقاله به این فعالیت ها پرداخته می شود.

پس از شروع آبیاری اولیه که از اواخر شهریور ماه شروع می شود زمین های زیر کشت باید پوسته ای شوند که به بنه زعفران گلخانه ای آسیبی نرسد.

ماشین آلات مختلفی برای این منظور وجود دارد و اما پنجه های کشاورزی مفیدترین و کاربردی ترین آنها هستند  پوسته شدن رشد گل را آسان می کند.

رشد علف های هرز رشد گل زعفران ممتاز قائنات را کاهش می دهد زیرا نور خورشید و مواد مغذی خاک را با گل زعفران مشترک است. زعفران کاران باید علف های هرز را از بین ببرند.

راه های مختلفی برای از بین بردن علف های هرز وجود دارد که مهم ترین آن وجین است زعفران قائنات خراسان لایه برداری خاک که در قسمت قبل ذکر شد خاک و کود حیوانی را مخلوط می کند تا علف های هرز را از بین ببرد.

  • منابع:
    1. PLANTING SAFFRON
  • تبلیغات: 
  1. بهترین روش برای ثروتمند شدن در دنیای مجازی
  2. با خامه معجون ضدپیری بسازید
  3. فروش عمده دستگاه کلاغ پران صوتی
  4. یکی از رسم و رسمات کشور انگلیس شکستند شیشه است

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *