کربنات سدیم مراغه آلودگی هوای تهران را برطرف خواهد کرد

کربنات سدیم

توسط  کربنات سدیم مراغه  گازهای صنعتی کربنات سدیم از آلودگی اتمسفر جلوگیری می شود، کربن فعال و آلومینیوم آغشته به مس برای جذب گوگرد بدون استفاده از آب استفاده می شود.

آن ها بازده جذب 85 تا 90 درصد را می دهند و مزیت آن را دارند که گازهای پشته را خنک نمی کنند. سپس گازها از بالای پشته به سمت بالا بالا می روند و به طور گسترده تری در جو پراکنده می شوند.

از دهه 1950 در بریتانیا، هیئت مرکزی تولید الکتریسیته با سیاست تولید پشته خود، اثر انتشار دودکش را به حداقل رسانده است. نیروگاه های مدرن با دودکش هایی به ارتفاع 200 تا 250 متر مجهز شده اند.

سپس گازهای داغ از طریق دودکش های باریک در بالا منتشر می شود تا به ارتفاعات حدود 400 تا 500 متر در مناطق متلاطم اتمسفر معروف به لایه اختلاط برسد.

تصفیه آب و غشا، راجیندار سینگ، در سیستم های غشایی هیبریدی برای تصفیه آب، نرم کننده آهک است.

کربنات سدیم

آهک، کربنات سدیم و یا هیدروکسید سدیم برای تبدیل کلسیم محلول و سختی منیزیم به کربنات کلسیم نامحلول و هیدروکسید منیزیم در ظرف تماس به مدت 60 تا 90 دقیقه به آب اضافه می‌شوند.

آهک یک منعقد کننده واقعی نیست اما با قلیاییت بی کربنات واکنش می دهد تا کربنات کلسیم را رسوب دهد. هیدروکسید منیزیم در سطوح pH بالا رسوب می کند.

مواد جامد به صورت لجن از کف حوضه ته نشینی جمع آوری می شوند. آب بدون لجن با فیلتراسیون شفاف می شود تا هرگونه کدورت و جامدات باقی مانده از بین برود و در نتیجه اطمینان حاصل شود که هیچ انتقالی وجود ندارد.

کلسیم و منیزیم عمدتاً به صورت بی کربنات هستند. آهک و سود سوزآور یون های بی کربنات را به مولکول های آب و یون های کربنات نامحلول تجزیه می کنند.

به طور مشابه، آهک یا سود سوزآور برای تهیه هیدروکسید برای رسوب سختی منیزیم استفاده می شود. سختی ممکن است به شکل غیر کربناتی به صورت سولفات، کلرید یا نیترات نیز وجود داشته باشد.

سولفات کلسیم حلالیت معکوس دارد و با حرارت دادن رسوب نمی کند. در مورد ترکیبات کلسیم غیر کربناته، کربنات برای رسوب با افزودن کربنات سدیم (خاکستر سودا) تامین می شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *