اسکالپ وین سوپا برای کودکان بدون درد است

اسکالپ

ست ورید پروانه یا اسکالپ وین سوپا  که به عنوان ست انفوزیون بالدار نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای تخصصی است که برای خون‌گیری از ورید و تجویز دارو یا درمان داخل وریدی در ورید استفاده می‌شود.

این شامل یک سوزن زیرپوستی بسیار ظریف، دو بال انعطاف پذیر شبیه بال های یک پروانه لوله شفاف انعطاف پذیر، و یک اتصال دهنده است.

کانکتور به دستگاه دیگری متصل می شود، یعنی به یک لوله خلاء یا کیسه جمع آوری برای خون گیری، یا برای گسترش لوله از یک پمپ تزریق یا کیسه  برای تحویل دارو و مایعات.

در حالی که تمام ست های ورید پوست سر دارای طراحی مشابهی هستند، تغییراتی نیز وجود دارد.

وین سوپاپ

مدل‌های جدیدتر شامل یک دستگاه ایمنی اسلاید و قفل برای جلوگیری از صدمات تصادفی ناشی از چسبیدن سوزن و استفاده مجدد از سوزن‌های مستعمل است که باعث انتقال بیماری‌های عفونی مانند HIV و هپاتیت B و C می‌شود.

اگرچه سوزن‌های پروانه‌ای که به‌درستی محکم شده باشند را می‌توان تا هفت سال در رگ گذاشت. روزها، آنها بیشتر برای انفوزیون های کوتاه مدت استفاده می شوند.

موارد استفاده از ست ورید پوست سر، ست های ورید پوست سر عمدتاً برای موارد زیر استفاده می شوند:

رگ‌گیری یا جمع‌ آوری خون از ورید برای گرفتن نمونه خون برای آزمایش‌ ها و در بانک‌ های خون اهداکنندگان خون.

ست‌ های ورید پوست سر معمولاً برای انجام روش‌های دشوار رگ‌ گیری مانند در بزرگسالان، کودکان و نوزادان استفاده می‌شوند.

هیدراتاسیون یا تحویل مایعات داخل وریدی اگر بیمار کم آب باشد و نتواند مایعات بنوشد یا نتواند به اندازه کافی برای جبران از دست دادن مایعات مصرف کند.

برای تحویل دارو ها  مانند داروهای ضد درد و برای درمان هایی مانند شیمی درمانی یا آنتی بیوتیک ها. کاربرد های متعددی در جراحی پلاستیک از جمله برای شستشوی زخم، تزریق سالین و تخلیه مداوم مکش دارد.

مزایای ست ورید پوست سر، مطالعات اخیر و همچنین قدیمی‌ تر نشان داده‌اند که مجموعه‌های ورید پوست سر چندین مزیت دارند:

به لطف لوله انعطاف پذیر خود، مجموعه ورید پوست سر می تواند به سطح بیشتری از بدن برسد و حرکات بیمار را نسبت به یک سوزن مستقیم و ساده تحمل کند.

به دلیل اندازه کوچک و طراحی با زاویه کم که امکان قرارگیری دقیق را فراهم می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *