باقالا یکی از غذاهای مخصوص غرب است

باقالی

حبوبات منابع عالی پروتئین و تعدادی ریزمغذی هستند که برخی از آنها در رژیم غذایی غربی کم است  باقالی آنها همچنین سرشار از فیبر و RS هستند که ممکن است برخی از مزایای سلامتی پیشنهادی آنها را به همراه داشته باشد.

اگرچه لوبیا نقش مهمی را در بسیاری از رژیم‌های غذایی در سراسر جهان بازی می‌کند، اما در آمریکای شمالی و شمال اروپا از آنها کم‌ استفاده می‌شود.

با توجه به مزایای سلامتی و تغذیه ای آنها، متخصصان سلامت باید تلاشی هماهنگ برای تشویق مصرف بیشتر حبوبات انجام دهند.

روش های آماده سازی غذا همچنین می تواند محتوای الیگوساکارید را کاهش دهد اگرچه برخی شواهد نشان می دهد که خیساندن لوبیا بدون دور ریختن آب خیسانده تأثیر کمی بر محتوای الیگوساکارید دارد یا مقدار آن را افزایش می دهد.

جوشاندن بخاری گازی دست دوم خیس نشده یا خیساندن و سپس دور ریختن آب خیسانده قبل از پختن نشان داده است که محتوای الیگوساکارید را تا حدودی کاهش می دهد.

لوبیاها معمولاً دارای شاخص گلیسمی پایینی در مقایسه با سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات هستند که احتمالاً به دلیل محتوای RS و فیبر آنها است.

باقالی

لوبیا از 29 تا 38 در مقایسه با 50 برای برنج قهوه ای و 55 برای جو دوسر نورد شده است پایین بخاری هیزمی به طور بالقوه می تواند مزایای بالینی مرتبط ایجاد کند.

به عنوان مثال، هنگامی که به شرکت کنندگان دیابتی مطالعه دستور داده شد که مصرف حبوبات خود را حداقل 1 فنجان در روز افزایش دهند، مقادیر هموگلوبین گلیکوزه شده تغییرات در غلظت به اندازه 1٪ با کاهش خطر بیماری ایسکمیک قلبی در افراد مبتلا به دیابت مرتبط است.

لوبیا منبع مهم پروتئین در کشورهای در حال توسعه است از آنجایی که جمعیت در دهه‌های اخیر رژیم‌های غذایی به سبک غربی بیشتری را اتخاذ کرده‌اند، مصرف لوبیا خشک کاهش یافته است. به عنوان مثال، بین دهه 1960 و 1990، مصرف لوبیا خشک 40 درصد در هند و 24 درصد در مکزیک کاهش یافت

در هر روز معین، کمتر از 8 درصد از آمریکایی‌ها طبق داده‌های  برنج پاکستانی مصرف لوبیا را گزارش کردند متأسفانه، با وجود اذعان به مزایای تغذیه ای آنها، دولت ایالات متحده نسبتاً کمی برای تشویق مصرف لوبیا انجام می دهد.

  • منابع:
    1. Nutritional and health benefits of dried beans
  • تبلیغات: 
  1. کشف سنگین ترین موجود زنده دنیا در جار پلاستیکی!
  2. نخود سبز یکی از عمده ترین حبوبات خوراکی در جهان است
  3. انجیر بومی جنوب غربی آسیا است و توسط انسان به مکان های دیگر پخش شده است
  4. خرید و فروش آب بند مکانیکی با نازلترین قیمت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *