با روش های جدید می توانید لوله را از آتش رد کنید


لوله فولادی سخت شده ممکن است با قرار دادن لوله در یک فرآیند عملیات حرارتی ایجاد شود، که فلز را در معرض دمای بالا قرار می دهد، که در نتیجه تغییر در ساختار متالورژیکی، خواص یا ویژگی های ماده را تغییر می دهد.

لوله غیر آهنی
برنج قرمز شکل رایج لوله پلیکا فاضلابی است و در انتقال سیالات خورنده استفاده می شود و مانند لوله مسی در قطرهای اسمی استاندارد از 1/8 تا 12 اینچ موجود است.

لوله آلومینیوم معمولاً از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود، جایی که فلزات دیگری به آلومینیوم اضافه می شود تا استحکام ذاتی لوله آلومینیومی تمام شده افزایش یابد.

جدول 1 خلاصه ای کوتاه از نامگذاری های استاندارد آلیاژ را به همراه عنصر آلیاژی اولیه برای هر کلاس نشان می دهد. به طور کلی، آلیاژها به دو دسته قابل عملیات حرارتی یا غیر قابل عملیات حرارتی طبقه بندی می شوند و آلیاژهای سری 1000 تا 5000 به عنوان آلیاژهای غیرقابل عملیات حرارتی در نظر گرفته می شوند.

لوله پلیکا معمولی بدون درز برای کاربردهای مختلف حمل سیال در دسترس است، با آلیاژها و برنامه‌های بسته به نیازهای فشار و نیازهای مقاومت در برابر خوردگی کاربرد.

اندازه لوله های آلومینیومی استاندارد از 1/8 تا 12 اینچ متغیر است و شامل اندازه های رایج مانند 3/8، 3/4 اینچ و 1 اینچ می شود. جدول‌بندی لوله‌های آلومینیومی برای اکثر اندازه‌های لوله، از جمله جدول 5، جدول 10، برنامه 40، جدول 80 و جدول 160 در دسترس هستند.

لوله آلومینیومی با قطرهای بزرگتر مانند 3 یا 6 اینچ در آبیاری کاربرد دارد. فاضلاب، معدن و ساخت و ساز. وزن کم آن نصب یا تغییر مکان در صورت نیاز را آسان می کند و برنامه ضخامت های مختلف دیوار آن را برای تحمل فشارهای کاری مختلف مناسب می کند.

لوله مس نیکل یا لوله مس نیکل که گاهی اوقات به اختصار لوله پلیکا فشار قوی نامیده می شود، به دلیل خدمات آب دریا شناخته شده است و مزایایی در کاربردهای دریایی و دریایی دارد.

افزودن نیکل و سایر عناصر از جمله آهن و منگنز، به آلیاژ اجازه می دهد تا مقاومت بالایی در برابر خوردگی نشان دهد. کاربردهای معمولی عبارتند ازلوله پلی اتیلن درجه دو برای توزیع آب دریا، در مبدل های حرارتی برای نیروگاه های تولید برق ساحلی، و در کارخانه های شیمیایی که محلول های خنک کننده تولید می کنند که تمایل به شور یا شور دارند.

مزیت دیگر این ماده برای مصارف دریایی مقاومت بالای آلیاژ در برابر رسوب زیستی است که هزینه های نگهداری را نسبت به سایر گزینه های مواد لوله با مقاومت کمتر مانند فولاد کاهش می دهد.

  • منابع:
  1. Understanding Pipe and Piping
  • تبلیغات:
  1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
  2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
  3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
  4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *