خوردن زعفران در تبریز مانع از فر شدن موی سر می شود

زعفران

استفاده زیاد از زعفران در تبریز باعث کاهش فشار خون و عوارضی مانند خونریزی بینی یا خونریزی رحم در زنان می شود. زیاده روی در مصرف زعفران به دلایلی که در بالا ذکر شد برای خانم ها به خصوص خانم های باردار توصیه نمی شود زیرا احتمال سقط جنین وجود دارد.

مصرف زیاد زعفران باعث استفراغ، کاهش ضربان قلب، خونریزی از بینی، خونریزی از پلک ها و لب ها و ایجاد سرگیجه، بی حالی، یرقان و سایر عوارض خطرناکی می شود که حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

مصرف زیاد زعفران برای کلیه مضر است. خوردن زیاد زعفران اشتها را کم می کند و باعث سردرد و اختلالات حسی می شود. به دلیل طبع گرم خود باعث اسهال، کم آبی و ترشح خونی از طریق ادرار می شود.

زعفران

مصرف زعفران در دوران بارداری
مصرف زعفران در سه ماهه اول بارداری که زمان تشکیل اندام است ممکن است به جنین آسیب برساند. مصرف زعفران در سه ماهه اول بارداری باعث افزایش هورمون پروستاگلاندین در رحم می شود و اثر تحریکی مستقیمی روی عضلات صاف رحم دارد و ممکن است جنین سقط شود، اما مصرف همین مقدار بعد از سه ماهه اول بارداری برای بدن مفید است. مادر برای یک زایمان راحت آماده می شود.

چقدر زعفران استفاده کنیم؟
سه گرم در ماه برای هر فرد مناسب است و مصرف بیش از 5 گرم در وعده غذایی عوارضی مانند سرگیجه، کاهش ضربان قلب و حالت تهوع دارد.

کاهش وزن و زعفران
بیشتر مکمل های کاهش وزن از زعفران برای رنگ و طعم استفاده می کنند. هنگام استفاده از این رژیم ها حتما احتیاط کنید. استفاده طولانی مدت از زعفران می تواند خطرناک باشد. هنگام استفاده از مکمل های زعفران برای کاهش وزن، باید مراقب مدت زمان مصرف خود باشید. مراقب باشید که این دوره بیش از شش هفته طول نکشید. توصیه ما این است که حتما در مورد دوره مصرف زعفران با یک متخصص صحبت کنید. از کاهش یا افزایش مقدار مکمل زعفران بدون مشورت پزشک خودداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *