زیتون پرورده راز پوست روشن زنان شمالی است

زیتون

به دلیل استفاده منظم از زیتون پرورده نه تنها به حفظ جوانی کمک می کند، بلکه از ابتلا به بیماری های اندام های بینایی نیز جلوگیری می کند.

سیستم اسکلتی را تقویت می کند. همان طور که قبلاً اشاره کردیم، زیتون حاوی کلسیم است که برای سالمندانی که از کمبود آن رنج می برند و در نتیجه در معرض شکنندگی استخوان ها و بیماری های مفصلی هستند بسیار مفید است.

این عنصر کمیاب برای کودکانی که سیستم اسکلتی در آنها به طور فعال در حال شکل گیری است اهمیت کمتری ندارد.

شایان ذکر است که این میوه ها حاوی ویتامین های A، D، E و K نیز هستند که جذب کلسیم توسط بافت استخوانی را بهبود می بخشد و به رسوب مواد معدنی روی آن کمک می کند.

زیتون

زیتون خیلی سریع توسط بدن جذب می شود و به فعال شدن ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی کمک می کند که از ابتلا به بیماری های جدی مانند پوکی استخوان جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که میوه های درخت زیتون نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی ایفا می کنند.

خطر ابتلا به بیماری های سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد.زیتون حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع است که کلسترول ندارد.

به همین دلیل است که مصرف منظم میوه ها نه تنها باعث افزایش سطح کلسترول خون نمی شود، بلکه میزان بهینه آن را نیز حفظ می کند.

این محصول همچنین سرشار از اسید لینولئیک است که برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت بسیار مفید است.

در آزمایشات پزشکی، مشاهده شد افرادی که به مدت یک هفته هر روز 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی مصرف می کردند، سطح کلسترول کم چگالی خود را کاهش دادند و سطح آنتی اکسیدان را افزایش دادند.

و مواد آنتی اکسیدانی برای خون ما ضروری هستند، زیرا رادیکال های آزاد را که سلول های بدن انسان را از بین می برند، از بین می برند.

بنابراین، زیتون اغلب برای پیشگیری از تصلب شرایین، آنژین صدری، از بدن در برابر توسعه سرطان محافظت می کند.

چند سال پیش، آماری در مجله پزشکی منتشر شد که نشان می‌داد زنانی که اسیدهای چرب غیراشباع امگا 6 را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه می‌کنند، بسیار کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *