میان وعده های خوشمزه با سس

Ingredients for making mustard. On a black chalkboard.


مطالعه قبلی نشان داد که افزودن سس یک ابزار مؤثر برای تأثیرگذاری بر مصرف فینگر فودها در میان افراد مسن فرانسوی مبتلا به زوال عقل است.

با این حال، اهمیت نسبی عوامل حسی سطح پایین مانند طعم و ماهیت نیمه جامد و عوامل شناختی سطح بالا مانند تحریک حافظه و آشنایی با تأثیر افزودن سس فرانسوی تک نفره دلپذیر بر مصرف غذا مشخص نیست.

مطالعه حاضر بررسی کرد که آیا افزودن سس بر مصرف میان وعده‌های انگشتی در میان سالمندان ژاپنی مبتلا به زوال عقل که با غوطه‌وری سس آشنایی نداشتند، تأثیر می‌گذارد یا خیر.

در مجموع 21 بیمار مبتلا به زوال عقل که در یک خانه سالمندان در توکیو استخدام شده بودند، یک بشقاب باومکوخن برش خورده (یک کیک رول آلمانی با لایه های بسیار نازک)، که دارای تکه هایی بامکوچن هم با و هم بدون سس فرانسوی سالاد بود، در زمان میان وعده بعد از ظهر خود دریافت کردند.

مقدار غذای دریافتی و اولین انتخاب بین گزینه ها برای هر شرکت کننده اندازه گیری شد. ما از شکلات (در آزمایش 1، n = 21) و آگاو (آزمایش 2، n = 14) به عنوان نمونه سس استفاده کردیم.

نتایج هر دو آزمایش نشان می دهد که مصرف میان وعده برای گزینه های با سس بیشتر از گزینه های بدون سس بود. 90.5 درصد از شرکت کنندگان در آزمایش 1 و 64.3 درصد از شرکت کنندگان در آزمایش 2، تنقلات بیشتری با سس خردل قارچ نسبت به بدون سس خوردند.

این یافته‌ها حاکی از آن است که عوامل حسی سطح پایین مانند طعم و ماهیت نیمه جامد نسبت به عوامل شناختی سطح بالا مانند تحریک حافظه و آشنایی، نسبتاً قوی‌تر به افزایش مصرف غذا با افزودن سس کمک می‌کنند، زیرا سالمندان ژاپنی مردم همیشه با رسم پاک کردن سس سالاد رژیمی با غذا آشنا نیستند.

زوال عقل اختلالی است که در آن کاهش قابل توجهی از سطح شناخت قبلی فرد باعث تداخل در عملکرد شغلی، خانگی یا اجتماعی می شود. این بیماری با اختلال شناختی جهانی همراه با کاهش حافظه و حداقل در یک حوزه شناختی دیگر مانند زبان، عملکرد بینایی فضایی یا عملکرد اجرایی مشخص می شود.

1،2 دمانس یکی از مهم ترین بیماری های پیری است و تخمین زده می شود که در حال حاضر بیش از 46 میلیون نفر در سراسر جهان با زوال عقل زندگی می کنند.

بدون راهی برای متوقف کردن یا کند کردن پیشرفت آن، این تعداد تا سال 2050 سه برابر خواهد شد و به بیش از 131 میلیون خواهد رسید.

برخی از زوال عقل دژنراتیو شایع در افراد مسن عبارتند از: بیماری آلزایمر، زوال عقل با اجسام لوی، دژنراسیون لوب فرونتومپورال و بیماری پارکینسون.

  • منابع:
  1. Addition Of Sauce Enhances Finger-Snack Intake Among Japanese Elderly People With Dementia
  • تبلیغات:
  1. توت میوه ای بسیار شگفت انگیز
  2. چند روش برای پولدار شدن در بیست سالگی
  3. کشف کیک هایی از جنس طلا!
  4. سیب سبز برای درمان انواع نوع دیابت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *