داشتن لباس افسران نیز به تقویت سلسله مراتب اجتماعی ارتش کمک کرد. سربازان معمولاً از طبقات کارگر بریتانیا انتخاب میشدند، در حالی که افسران تقریباً منحصراً از طبقه بالا، جنتلمنها، «دانتون ابی» رانده میشدند.
کت بلند مردانه یکی از نشانههای مهم تمایز اجتماعی بود و البته هنوز هم هست، بنابراین اجازه دادن به افسران برای خرید کیت خدمات فعال خود از خیاطها و لباسکاران مورد علاقهشان، آنها را متمایز کرد و برتری اجتماعی آنها را تقویت کرد.
همچنین به این معنی بود که اگرچه پارامترهای قیمت هودی برای آنچه که یک افسر باید بپوشد وجود دارد، همانطور که دویل میگوید، میتوانستند “یک خط تیره برش دهند عرض جغرافیایی برای ایجاد سبک خود بسیار زیاد بود.
افسران از شرکت هایی مانند باربری، آکواسکاتوم و تعداد انگشت شماری دیگر که خود را به عنوان تجهیزات نظامی به فروش می رساندند، دعوت کردند.
به ویژه، اینها همچنین شرکت هایی بودند که برای همان جنتلمن ها قیمت هودی دخترانه زمستانی تعیین می کردند. (برای مثال، Aquascutum کمتر از شاهزاده ولز، بعدها پادشاه ادوارد هفتم، حامی بود؛ او کت های آنها را پوشید و آنها را صادر کرد. اولین حکم سلطنتی آنها در سال 1897.
این ازدواج لباس ورزشی و تجهیزات نظامی دیرینه بود. برای مثال، باربری در سال 1902 یونیفرم میدانی ارتش بریتانیا را طراحی کرد و در مطالب تبلیغاتی اشاره کرد که بر اساس یکی از لباسهای ورزشی آنها ساخته شده است.
Aquascutum از زمان جنگ کریمه در سال 1853 کت و تجهیزات شکار را به آقایان اشرافی می فروخت و افسران انگلیسی را با الگوی جیب هودی مقاوم در برابر آب و هوا می ساخت.
Burberry و Aquascutum هر دو طرح هایی را ایجاد کردند که بر اساس خط تولید لباس های خوش دوخت و زیبا برای افراد ثروتمند طراحی شده بودند. که عاشق ماهیگیری، تیراندازی، سواری و گلف بود.
این نیز به خوبی با تصویری که ارتش بریتانیا میخواست منتقل کند مطابقت داشت: جنگ جهنم بود، اما همچنین یک تعقیب ورزشی، مردانه، در فضای باز، یک لذت و یک وظیفه بود.
- منابع:
- تبلیغات: