روغن کنجد یک لیتری درمان مو خوره است

کنجد

در نظر داشته باشید روغن کنجد یک لیتری کاربردهای گسترده ای دارد، از جمله پوست، مو، پخت و پز، دهان و غیره.

اگرچه این روغن در درمان و التیام بسیاری از مسائل سلامت عمومی مانند کنترل کلسترول، فشار خون، مفید برای استخوان ها و موارد دیگر نیز مفید است.

در زیر برخی از کاربردهای روغن کنجد پرس سرد آورده شده است.

برای پخت و پز، روغن کنجد برای پخت و پز، تفت دادن، سرخ کردن، پختن، سس سالاد خوب است یا حتی می توانید کاری با روغن کنجد درست کنید.

علاوه بر این، شما می توانید آن را به مقدار قابل توجهی کمتر برای اهداف پخت و پز استفاده کنید.

برای مو استفاده کنید، می توانید روغن کنجد را به پوست سر بمالید و به آرامی موهای خود را به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید تا عضلات سر شل شوند.

کنجد

آن را به مدت 20 تا 25 دقیقه نگه دارید و سپس موهای خود را با پاک کننده و آب گرم بشویید. همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری روغن چریش، روغن بادام یا روغن نارگیل را برای ماساژ به روغن کنجد اضافه کنید.

برای پوست استفاده کنید، فواید روغن کنجد برای پوست بسیار عمومی است و برای همه شناخته شده است. از آنجایی که جنبه های آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی آن برای پوست بسیار مفید است.

از آن به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید، می تواند آکنه را درمان کند، پوست را سم زدایی کند، آن را التیام بخشد و به عنوان یک درمان ضد پیری عمل کند.

بهداشت دندان، روغن کنجد برای مشکلات دندانی مانند از بین بردن پلاک، التیام لثه، بوی فویل و ترمیم مینای دندان بسیار مفید است. علاوه بر این، می توان از آن برای روغن کشی نیز استفاده کرد.

1 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با معده خالی بریزید و به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان بچرخانید و تف کنید.

برای چشم استفاده کنید، یکی از رایج ترین روغن های کنجد، قطره های بینی است.

قرار دادن دو قطره روغن کنجد در سوراخ های بینی شما به طور طبیعی بینایی شما را بهبود می بخشد. همچنین به از بین بردن حلقه های سیاه و چین و چروک کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *