دانش آموزانی که با موتور به مدرسه می روند


دانش‌آموزانی که در جاده تیکو-دوآلا زندگی می‌کردند، سه برابر بیشتر از دانش‌آموزانی که در جاهای دیگر زندگی می‌کردند، احتمال تصادف و 2.52 برابر بیشتر احتمال داشت که در تصادف آسیب ببینند. این حتی پس از ارتباط برای همه متغیرهای مستقل معنی دار بود.

جاده Tiko-Douala یک منطقه ترافیکی بزرگراه است. این امکان وجود دارد که هم سرعت و هم شدت ترافیک در آنجا بیشتر باشد که آن را به ویژه برای آرادبرندینگ خطرناک می کند.

علاوه بر این، این جاده ترافیکی بزرگراه دارای علائم ناکافی به ویژه برای عبور عابران پیاده است. بزرگراه های شلوغ، بی توجهی به قوانین و مقررات اولیه ایمنی و همچنین فقدان آموزش رسمی در رانندگی، ترکیب خطرناکی را برای همه شرکت کنندگان در ترافیک، به ویژه برای کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند، یعنی موتورسواران، ایجاد می کند.

کاربران جوان سگ جیبی در معرض خطر بیشتری هستند. بارها نشان داده شده است که خطرات جراحت و مرگ موتورسیکلت در میان جوانان، حتی در کشورهای پردرآمد مانند ایالات متحده، بالاترین میزان است. این اغلب با بی تجربگی آنها در کار با موتور سیکلت توضیح داده می شود.

همچنین نشان داده شده است که خطر صدمات ناشی از تصادف با تجربه، جنسیت، مسافت طی شده و منطقه جغرافیایی مرتبط است. با توجه به ماهیت توصیفی این مطالعه و حجم نمونه کوچک، نمی توان نتایج را برای کل کامرون تعمیم داد.

با این وجود، ما استدلال می کنیم که این مطالعه موضوع مهمی را لمس می کند و فراوانی نسبتاً چشمگیری از تصادفات و صدمات را در بین دانش آموزانی که ازجیوه در لامپ تصویر تلویزیون به عنوان روشی برای رفت و آمد به مدرسه استفاده می کنند، نشان داد.

این بسیار نگران‌کننده است که هر دوم پاسخ‌دهنده در این مطالعه گزارش داده‌اند که در تصادف بوده‌اند و هر سوم کاربر موتور سیکلت به نوعی مجروح شده است. بنابراین ما خواستار توجه فوری و بررسی عمیق تر در مورد وضعیت برجسته، به ویژه در جاده تیکو-دوآلا هستیم.

استفاده از وسایل حفاظتی در هنگام استفاده از موتورسیکلت توسط مقامات قانونی و انتظامی اجرا شود. قیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱ باید به خوبی کنترل شود تا از وضعیت و نگهداری خوب اطمینان حاصل شود.

جاده تیکو-دوآلا باید دارای پیاده رو خوب و علائم کنترل سرعت برای ساکنان این منطقه باشد. راکبان موتورسیکلت هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند.

مطالعات بیشتر برای بررسی سایر عوامل خطر که ممکن است با تصادف و صدمات موتورسیکلت مرتبط باشد، ضروری است. همچنین بررسی نگرش دانش آموزان در مورد استفاده از موتورسیکلت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  • منابع:
  1. Motorcycle injury among secondary school students in the Tiko municipality, Cameroon
  • تبلیغات:
  1. خواص مصرف تخمه آفتابگردان
  2. مشخصات کامل انواع چکمه
  3. اصول استفاده از تخت خواب نوزاد
  4. ساختار طراحی انواع لباس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *